Karin

Instruktør

Året 1993,  tok Karin sitt første steg inn i treningsalens verden, og der har hun trent og gledet mange med sitt engasjement. Det startet med aerobics. Deretter utdannet hun seg til Skanetix instruktør som igjen ledet henne til Yoga ogFoundation Training. Karin er opptatt av forskjellige bevegelsesutrykk. I timene hennes er det alltid variasjon mellom myke og sterke øvelser.

Core DeLuxe (“ungdom” 40+)
onsdager kl. 19:00  – 20:00

Velkommen til Core DeLuxe! Denne timen består av øvelser hvor kjernemuskulatur skal trenes (Core) DeLuxe delen går ut på å utføre øvelsene så næringsrikt som mulig. Næring som f.eks eleganse og smidighet. Dette blir jo selvfølgelig en prossess, men kanskje etter endt sesong beveger vi oss med like mye eleganse og styrke som en panter! DeLuxe delen vil også være bruk av musikk. Musikk som inspirerer til å jobbe seigt og godt! Vi kommer til å variere med å bruke vekter, strikker, liten ball, stokk og catslides.
Karin ønsker å ta inn øvelser som Turkish Get Up,  og Shark Bite og andre fine sekvenser.
Se video her.
www.youtube.com/watch?v=sgd8n917Zv0
www.youtube.com/watch?v=JslSuMuGQUs
www.youtube.com/watch?v=Vn1GpnnA9YY

Foundation Training ♂♀
onsdager kl. 09:00 – 10:00 
(menn som kvinner er hjertelig velkommen!)

Da dr. Eric Goodman som 26 åring ble anbefalt ryggoperasjon grunnet voldsomme smerter i ryggen, bestemte han seg for å lære om kroppens anatomi og fysiologi. Det resulterte i et sett øvelser som gjorde ham smertefri og operasjonen ble det aldri noe av!

Disse øvelsene er grunnmuren i Foundation Training. Ikke bare hjalp de Dr Goodman men tusenvis av andre. Fra atleter i verdensklassen innen surfing, volleyball, sykling, tennis mm til mannen og kvinnen i gata. Skuespilleren Chris Hemsworth forteller han ble rådet av en stuntmann på settet av filmen “Thor”  til å prøve Foundation Training for å styrke ryggen. Det hjalp ham så mye at øvelsene er fortsatt en del av hans treningsregime.

Foundation Training kan så absolutt være noe for deg! Om det er å øke prestasjonsnivået innenfor din sportsgren eller om du rett og slett føler for å gjøre noe med kroppsholdningen din.
Hemmeligheten med øvelsene er at de er enkle og effektive. Ingen behov for ekstra utstyr og det er ingen kompliserte strekkøvelser.

Foundation Training (FT) er et sett med øvelser ment til å endre skadelige bevegelsesmønstre. FT øvelsene styrker baksiden av kroppen som hos veldig mange ikke er sterk siden vi f.eks sitter for mye og for lenge av gangen. Pusten er her også viktig fordi den hjelper deg til å “løfte” opp ryggsøylen, skape rom mellom ryggvirvlene. Bli kjent med disse enkle og effektive øvelsene som du kan ta med deg inn i hverdagen.
http://www.foundationtraing.com.  
♂♀

Karins YOGA – (Hatha Yoga)
mandager kl. 19:00 – 20:30
onsdager   kl. 10:15 – 11:15
 

Yoga er en personlig reise som garantert vil gi deg “noe”. Kom og opplev hva yoga kan gi deg. 
På mandagsyogaen (90 min) starter vi liggende og beveger oss sakte men sikkert opp til stående hvor vi utforsker klassiske yogastillinger som igjen tar oss med ned til sittende og liggende stillinger. 
Onsdagstimen varer i 60 min. Her også flyter vi fra stilling til stilling og ender opp i sittende og liggende stillinger. Begge timene avsluttes med  5-10 minutter avspenning. 

Close Menu